Trójmiejski przewoźnik aglomeracyjny w najbliższych latach będzie starał się pozyskać około 10 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Na razie zmuszony jest modernizować liczne posiadane w swoim taborze ezt serii EN57. Jeden z nich właśnie wyjechał z hal ZNTK Mińsk Mazowiecki.
ZNTK Mińsk Mazowiecki naprawiał należący do SKM pojazd w ramach wygranego przetargu na tego rodzaju prace. Oprócz przeglądu i napraw poziomu P4 przewoźnik zażyczył sobie także modernizacji pojazdu. Składa się na nią m.in. wymiana foteli, okien, ścianek wewnątrz przestrzeni pasażerskiej. Powiększono przedsionki przy czołach składu umieszczając tam wieszaki na rowery i instalując składane siedziska. W imię poprawy bezpieczeństwa zainstalowano nowe napędy drzwiowe z sygnalizacją zamknięcia wejść i „ciepłym guzikiem”. Jest też nowy system informacji pasażerskiej i nowe toalety, zmodernizowano ogrzewanie i oświetlenie ezt. Stary pozostał silnik trakcyjny, bez zmian pozostały przejścia między wagonami, czoła pojazdu i wnętrza kabin maszynistów.
Na nieco inny zakres przebudowy zdecydowały się Koleje Dolnośląskie. Ich pojazd, żartobliwie nazwany „ENdolino” będzie traktowany jako rezerwa i kierowany na szlaki o mniejszym zainteresowaniu pasażerami. EN57 przeznaczony na Dolny Śląsk można obejrzeć
tutaj.
O planach zakupowych trójmiejskiego przewoźnika piszemy
tutaj.